Etiket Tasarımlarında Renk Kullanımları

Endüstriyel etiket tasarımında renklerin kullanımı hem marka hem de kullanım açısından önemli

Etiketler, türleri ne olursa olsun markalar ve hedef kitleleri arasında iletişim kurulmasını sağlayan unsurlardır. Bu nedenle etiket tasarımı ve etiket tasarımında kullanılan renk seçimlerine dikkat etmesi gerekir.

Etiket siparişi vermek isteyen ve ürünlerinin kalitesini etiket tasarımı ile ön plana çıkarmak isteyen kişilerin renklerin psikolojik etkilerini göz önünde bulundurmaları, etiket kalitesine önem vermeleri ve marka imajlarını en doğru şekilde yansıtacak tasarım hizmetlerini almaları gerekir. Neticede her bir renk kişilerde farklı bir his uyandırır ve renklerin uyandırdığı hislerin tüketicilerin satın alam alışkanlıkları üzerinde etkisi olduğu gerçeği görmezden gelinmemelidir.

Etiketler kurumsal kimlik çalışmalarının bir parçası olduğu için tasarımlarında kullanılan renkler titizlikle belirlenmelidir. Renklerin haricinde etiket tasarımında yer alan tüm yazılar, şekiller, çizgiler ve yazı karakterleri kurumsal kimliğin diğer elemanlarını tamamlamalıdır. Etiket tasarımları dikkat çekmeli, net olmalı ve etiket boyutu doğrultusunda orantılanarak etiketlerin etkisi arttırılmalıdır.

Etiketlerin Renkleri Belirlenirken Dikkat Edilmesi Gerekenler

 

Firmaların mesajlarını ileten, kurumsal kimliklerini yansıtan aynı zamanda firmanın ürünleri ile ilgili bilgi verip kampanyalarını duyuran etiketler tasarlanırken özenli davranılması gerekir. Tüketicileri bilgilendirme işlevi en estetik şekilde gerçekleştirilirse etiketlerden alınan verim yükseltilebilir.

Etiketlerin dikkat çekmesi ve tüketicilerde his uyandırması için belirgin, dikkat çeken ve fark yaratan renkler seçilmelidir. Bu süreçte elbette firmaların logolarında kullanılan renkler önceliklendirilmeli ve markanın bilinirliğini artıracak adımlar atılmalıdır. Bu kapsamda etiketlerde en çok tercih edilen renkler ve o renklerin anlamları şu şekilde sıralanabilir:

  • Kırmızı: En canlı renklerden biri olan kırmızı tüketicilerin dikkatini çekmek için ideal bir renk olma özelliği gösterir. Tüketicilerin dikkatinin odak noktası haline gelebilen kırmızı renk firmaların iddialarının ortaya konması açısından da önem taşır.
  • Yeşil: Baharı ve baharın getirdiği mutluluğu anımsatan yeşil renk tüketiciler üzerinde sakinleştirici bir etki yaratır. Güven verme özelliğine de sahip olan yeşil renk bu nedenle bankalar tarafından fazlaca tercih edilmektedir. Etiketlerde yeşil renk kullanan firmalar güvenilir bir marka oldukları izlenimini verebilirler.
  • Sarı: Etiketlerde genellikle çok fazla tercih edilmeyen sarı renk hüzün rengi olarak bilinir. Doğru bir tasarımda etiketi patlatma özelliğine de sahip olan sarı renk, tasarım konusunda iddialı firmalar tarafından doğru kullanılacağı için tercih edebilir.
  • Beyaz: Beyaz renk masumiyetin ve temizliğin rengidir. Barışı da temsil eden beyaz renk markaların renkli logolarını dikkat çekici kılmak için birebirdir. Gözü karmaşıklığa sürüklemediği için genellikle tercih sebebi olan beyaz renk tasarımla bütünleştirilmediği takdirde etiketlerde fazla boş havası da yaratabileceği için dikkatli olunmalıdır.

Etiket Tasarımında Renkler Nasıl Kullanılmalı?

Firmalar etiket tasarımları yapılırken hem faaliyet gösterdikleri sektörü hem müşteri kitlelerini hem uyandırmak istedikleri hisleri hem de ürünlerinin niteliklerini göz önünde bulundurmalıdır.

Örneğin turizm sektöründe yer alan bir firma için etiketlerde seçilen renklerin mavi, yeşil ve sarı gibi huzur verici renkler olması gerekir. Bu renkler oldukça rahatlatıcı bir etkiye sahip olduğu için önceliklendirilmeleri firmaların etiketleri aracılığı ile elde edecekleri başarıları attırır.

Aynı şekilde taşımacılık yapan bir firmanın etiket üretimi için tercih edebileceği renkler de güven uyandıran renkler olmalıdır. Beyaz, yeşil ve mavi renkleri firmaların potansiyel veya mevcut müşterilerine iletmek istedikleri mesajın efektifliğini artırır.

Yiyecek ve gıda ürünleri üreten firmalar ise iştah açan renklere yoğunlaşmalıdır. Tüketicilerin satın alma tercihlerini etkileyecek ölçüde dikkat çeken mor ve kırmızı gibi renkler gıda firmalarının ilk tercihleri arasında yer almalıdır.

 


Diğer Haberler