Kozmetik Ürünlerinde Etiket Kullanımı

Kozmetik sektöründeki üreticiler için etiket!

Günümüzde kozmetik ürünler hem kadınlar hem de erkekler tarafından satın alınıyor ve dış görünüşe gösterilen önem kozmetik ürünleri kullanımı ile dışa vuruluyor. Dolayısıyla kozmetik firmaları her geçen gün yeni bir ürünü piyasaya sunarak hedef kitlelerini genişletmeye ve satış cirolarını arttırmaya çalışıyor. Kozmetik ürünlerinin dikkat çekmesi ve satılabilmesi için kozmetik ürünleri etiket kullanımı önemli bir süreç olarak değerlendiriliyor. Firmaların ürünlerinin rakip ürünlerden sıyrılmasını sağlayan, tüketicilere ürünler hakkında bilgi veren, ürün içeriklerini barındıran ve firmalara duyulan güveni arttıran etiketler kozmetik ürünler için özel olarak tasarlanmalıdır.

Kozmetik Ürünlerin Etiketlerinde Hangi Bilgiler Bulunur?

Sağlık Bakanlığı Türkiye İlaç ve Tıbbi Cihaz Kurumu tarafından kozmetik ürünlerin etiketlerinde hangi bilgilerin bulunması gerektiği net bir şekilde tanımlanmıştır. Kozmetik ürün üreticilerinin uymaları gereken bu yönergeler hakkında bu yazımızda detaylı bilgi bulabilirsiniz.

Etiketlerde Üretici Bilgileri Bulunmalıdır

Kozmetik ürünlerin etiketinde ürünün nerede ve hangi firma tarafından üretildiği net bir şekilde yer almalıdır. Türkiye’de üretim yapan firmaların unvanları ve adresleri etiketlerde açıkça görünür bir şekilde belirtilmelidir. Ambalajlarda ya da etiketlerde birden fazla adres olabilir, bu durumda ürün bilgi dosyasının hangi adreste bulunduğu ayrıyeten yazılmalıdır.

Etiketlerde Ürünlerin Son Kullanma Tarihi Bulunmalıdır

Kozmetik ürünlerin minimum dayanıklılık süresi otuz aydan az olduğu takdirde, ürünlerin son kullanma tarihleri etiketlerde yer almalıdır. Ürünlerin fonksiyonlarını koruduğu ve kullanıcıların sağlıkları için risk teşkil etmediği süreçler etikete gün, tarih ve yıl bazlı yazılmalıdır. Aksi takdirde ürünlerin kullanıcılara zarar verebileceği gerçeği göz önünde bulundurulur ve üretici firmalara cezai yaptırımlar uygulanır.

Etiketlerde Ürünlerin İşlevi Yer Almalıdır

Kozmetik ürünlerin etiketlerinde ürünlerin hangi amaçla kullanılması gerektiği net bir şekilde açıklanmalıdır. Bu açıklamaların Türkçe olması zorunluluğu vardır. Ürünlerin ne işe yaradığı belirtilmediği takdirde tüketicilerin aldıkları ürünlerin niteliğini bilmesi imkansız hale gelir.

Etiketlerde Ürünlerin Kullanımı ile İlgili Uyarılar Yer Almalıdır

Ürünlerin işlevi ile birlikte kullanımları sırasında dikkat edilmesi gerekenler hakkında uyarılar da Türkçe olarak etiketlerde bulunmalıdır. Kullanım hataları nedeniyle ürünlerin yan etkilerinin oluşmaması açısından, etiketlerde yer alan uyarılar önem arz eder. Özellikle yanıcı özelliğe sahip olan, alerjik reaksiyon yaratma ihtimali bulunan ürünlerin kullanımı ve olası yan etiketleri tüketicilere detaylı bir şekilde belirtilmelidir. Ürün kullanımı ile ilgili uyarılar ürünlerin iç etiketinde açıklanmıyorsa, ürün kutularında sembollerle anlatılmalıdır.

Kozmetik Ürün Etiketlerinde Ürün Bileşenleri Bulunmalıdır

Farklı amaçlara hizmet eden kozmetik ürünlerin üretimi sırasında kullanılan ürün bileşenleri de etiketlerde Türkçe olarak belirtilmelidir. Hangi ürün içerisinde hangi hammaddelerin, hangi esansların veya hangi içeriklerin yer aldığı tüketicilere beyan edilmelidir.

Kozmetik Ürün Etiketlerindeki Bilgiler Kolay Okunabilmelidir

Türkiye İlaç ve Tıbbi Cihaz Kurumu kılavuzuna göre kozmetik ürünlerin iç ya da dış ambalajlarında yer alan tüm bilgilerin kolay görünmesi, kolay okunabilmesi ve silinememesi gerekmektedir. Açılır etiket, katlı etiket, asılabilir etiket ya da ürüne yakın kullanılabilecek etiketlerin tamamı tüketiciler tarafından net bir şekilde ayırt edilebilmelidir. Etiketlerinde bu özellikleri karşılamayan kozmetik ürünlerin satılması yasal olmayacaktır ve üretici firmalar için cezai yaptırımlar devreye alınacaktır.

Kozmetik ürünlerinin etiketlerinin fonksiyonu üretici firmalar tarafından önemsenmelidir. Etiketlerin tüketicilerin satın alma tercihlerini değiştirebilecekleri gerçeği yadsınmamalı; hem ürün içerikleri hem de ürünlerin kullanım şekilleri ile ilgili tüm detaylara etiketlerde yer verilmelidir. Kılavuzlara ve yönergelere uyum sağlayan kozmetik firmaları hedef kitlelerinde güven oluşturabilirler ve rakiplerinden sıyrılarak daha fazla satış yapma imkanına sahip olabilirler.


Diğer Haberler