Qr Kod Etiket İle Yapılabilecekler

Qr Kod Etiket Kullanımı İle Ürün ve Ambalaj Tasarımında Açılan İmkanlar

“Quick Response” yani QR kod son yıllarda giderek yükselen bir hızda hayatımıza girmeye başladı. Oldukça pratik bir şekilde kullanılan ve akıllı cep telefonlarının yaygınlaşması ile birçok alanda karşımıza çıkan QR kod Japonlar tarafından icat edildi.

Kimlik doğrulaması, alışveriş, para çekimi veya web sitelerinde oturum açma gibi birçok fonksiyonu bulunan QR kodlar, dijitalleşen dünya ile birlikte birçok firmanın müşterilerine sunmaya devam ettiği bir hizmet olarak nitelendiriliyor. Hepimizin aşina olduğu Web Whatsapp uygulamasına giriş de dahi kullanılabilen QR kod hakkında hazırladığımız bu yazımızda “QR Kod Nedir?”, “QR Kod Etiket ile Neler Yapılabilir?” gibi soruların yanıtlarını paylaşacağız.

QR Kod Nedir?

Az önce de belirttiğimiz gibi Japonlar tarafından icat edilen QR kod; 2 boyutlu bir barkod sistemi olma özelliği taşır. Özel yazılımlarla okutulabilen, üretici firma tarafından farklı bilgilerin yerleştirilebildiği bu kodlar oldukça kolay bir şekilde kullanılır. Barkod okuyucular ya da cep telefonları ile okutulabilen QR kodlar sınırsız sayıda mesaj, video, bilgi vb. içerikleri barındırabilir. Qr kod merak uyandıran bir yapıya sahip olması nedeniyle son yıllarda gerilla marketing yapmak isteyen reklam şirketlerinin de en önemli avantajlarından birine dönüşmüştür

QR Kod Etiket ile Neler Yapılabilir?

Firmalar tarafından hedef kitleleri ile iletişime geçmenin en etkin yöntemlerinden biri olarak ön plana çıkan etiketler, QR kodlarla birleştiğinde birçok işleve sahip olabilir. En yalın anlamda en çok kullanılan QR kod etiket uygulaması ürün etiketlerinde görülür. Ürünlerin üzerinde bulunan qr kod etiketler sayesinde perakende satış yapan firmalar ürünlerinin fiyatlarını, son kullanma tarihlerini, stok durumunu, üretici firmaları vb. bilgileri edinebilirler. Bu bağlamda QR kod uygulamaları satış yapan işletmelerin hayatını kolaylaştırır.

Qr kodlu etiketler yalnızca tüketiciyle ürünleri buluşturan işletmeciler tarafından değil, doğrudan markalar tarafından da kullanılabilir. Kozmetik sektöründe, giyim sektöründe, elektronik sektöründe ve daha nicesinde tüketicilere özel qr kod etiketler bastıran firmalar hedef kitleleri ile doğrudan iletişime geçebilirler. QR kodların içerisine kampanya kodları yerleştirebilirler, ürün kullanımı ile ilgili bilgileri koyabilirler, ürün kurulum videolarını QR kod okuyucular aracılığı ile hedef kitlelerine ulaştırabilirler. Birçok yaratıcı kullanımı olabilen Qr kodlar ile markalar hedef kitlelerine diledikleri mesajları iletebilirler. Aynı şekilde gıda ürünleri üzerine yapıştırılan etiketlere QR kod eklenerek besin değerleri, üretim süreci ve hatta ürün kalorileri gibi bilgiler eklenebilir.

Qr kodlu etiketlerin birçok kullanım şekli bulunduğu bilinmektedir. Önemli olan QR kod barındıran etiketlerin hangi amaçla kullanılması gerektiğidir. Günümüzde tüm firmalar daha fazla satış yapabilmek, rakiplerini geride bırakmak ve marka bilinirliğini arttırmak üzere yaratıcı etiketler üretmektedir. Temel amaç firmaların rakiplerinden ne denli farklı bir vizyona sahip olduklarının gösterilmesidir. Bu nedenle QR kod kullanımı farklılaşmak isteyen firmaların da operasyonel süreçlerinin başarısını arttırmak isteyenlerin de en çok başvurduğu yöntemlerden biri haline gelmektedir.

QR Kod ile Hedef Kitlenize Mesajınızı İletin

Qr kodlu etiketler hedef kitlede merak uyandıran, hedef kitlenin hayatını kolaylaştırırken firmaların viral reklam yapmasını mümkün kılan araçlar olarak sınıflandırılmalıdır. Teknolojinin gelişmesi ile birlikte dijital dünyadaki hacim artışı, herkesin akıllı cep telefonu kullanması ve sosyal medya platformlarının giderek genişlemesi markaların yaratıcı çözümler sunma arayışını hızlandırmaktadır. Siz de firmanız için ayırt edici bir kampanya, reklam veya tutundurma çalışması yapıyorsanız QR kod etiketlerle etkili ve yepyeni bir deneyim yaşayabilirsiniz.


Diğer Haberler