Türk Üreticilerin Dünyaca Marka Olduğu Sektörler

Bu yazımızda Türk üreticilerin dünyaca marka olduğu sektörlerle ilgili bilgiler bulabilirsiniz.

Türk üreticiler yaşanan ekonomik sıkıntılarla boğuşurken; Türkiye ile ilgili yapılan tüm olumsuz yorumlara rağmen dünya genelinde tercih edilen markalar yaratabiliyor. Türk üreticilerin kalite politikaları, tasarımın önemini fark ettikten sonra yaptıkları atılımlar ve elbette devlet destekleri nihayet pozitif değişimlere neden oluyor. Türk üreticilerinin en çok eleştirildiği konuların başında dünya genelinde tanınan markalar yaratamamaları olsa da bazı sektörlerde durum tahmin edildiği kadar kötü olmadığı da biliniyor. Türk üreticiler de dünyaca ünlü markalar yaratıp belli başlı sektörlerde ağırlığını hissettiriyor. Bu yazımızda Türk üreticilerin dünyaca marka olduğu sektörlerle ilgili bilgiler bulabilirsiniz.

Hazır Giyim Sektörü

 

Avrupa, Amerika, Rusya ve Uzak Doğu genelinde Türk üreticilerin etkisini arttırdığı ve dünyaca ünlü markalar arasında yer aldığı sektörlerin başında hazır giyim sektörü geliyor. Uygun fiyatlı ve farklı tasarımlı ürünleri ile beğeni toplayan Türk hazır giyim firmaları başarılarını kaliteli üretimleri ile taçlandırıyor. Yaklaşık 32 milyar dolarlık ihracat gerçekleştirdiğimiz hazır giyim sektörü Türkiye ekonomisinin mihenk taşlarından birini oluşturuyor. Günümüzden 10 – 15 sene önce hazır giyim sektörünün biteceği yönündeki iddiaları tersine çeviren Türk hazır giyim markaları dinamikliği ile dünya genelindeki rakiplerini geride bırakıyor. Türk tasarımcılarının vizyonunun genişlemesi, Türk üreticilerin kaliteden ödün vermemesi ve farklı kreasyonların sürekli çıkması hazır giyim sektöründe Türk hakimiyetini hissettiriyor. Bu sürece Mavi, LCW, Little Big ve Colin’s gibi markaların katkıları da hafife alınacak türden değil. Dünya genelinde ünlü isimleri reklamlarında oynatan, perakende giyim sektörüne büyük katkıları olan bu markalar Türk üreticilerin bayrağını dünyanın farklı bölgelerinde dalgalandırıyor.

Kanatlı Et Sektörü

 

Zaman zaman durağanlaşan ancak sonrasında toparlanıp eski gücüne kavuşan kanatlı et sektörü Türkiye’nin dünyaca ünlü olduğu sektörler arasında yer alıyor. Beyaz Et Sanayicileri ve Damızlıkçıları Birliği Derneği açıklamaları da bu söylemlerimizi doğruluyor. 1970’li yıllarda aile işletmeciliği formunda yapılan tavuk üretimi günümüzde çok daha profesyonelce gerçekleştiriyor. Tavukların üretimi veterinerlerin kontrollerinde gerçekleştirilen sağlık taramaları ile güvenilirlik kazanıyor. Dolayısıyla yurt dışından gelen ihracat taleplerinde de artışlar yaşanıyor. Piliç eti sektöründe yaşanan gelişmeler genel anlamda ihracat verilerini yükseltiyor. Bu sektör kalkındıkça sektörde faaliyet gösteren esnaflar, yan sanayiler, nakliye firmaları, pazarlama dalları ve yem üreticileri de kalkınıyor.

Plastik Sektörü

 

Avrupa’da ilk üç dünyada ise ilk 10 arasında yer aldığımız sektörlerden biri de plastik sektörüdür. Kapasitesinin yaklaşık %75’inin kullanıldığı bu sektör yurt dışından da baskı görüyor. Kotalarla boğuşmak zorunda kalan Türk üreticiler yine de dünya genelinde başarı elde etmeyi başarıyor. İstenilen kotaların verilmesi durumunda Türk plastik sektörü dünyada çok daha ileri konuma geleceği ise uzmanların savları arasında yer alıyor. Özellikle poliüretan üretimindeki artışın sektörü daha da canlandırılacağı konuşuluyor.

Beyaz Eşya Sektörü

 

Türk üreticilerinin dünyada ikinci sırada olduğu beyaz eşya sektörü Türkiye ekonomisinin en önemli sektörleri arasında gösteriliyor. Türk markaları hem iç pazarda hem de yurt dışı pazarlarda birbirleriyle ve yabancı rakipleri ile mücadele ediyor. Her ne kadar 2018 yılında yaşanan ekonomik dalgalanmalar ve kur yükselişleri beyaz eşya sektöründe daralmalara yol açsa da Türk üreticilerin dünyaca marka olduğu sektörler arasında beyaz eşya sektörü yerini koruyor.


Diğer Haberler