Pazarlamada etiketlemenin önemi
Pazarlamacılar, kimlik getirmek için ürünlerine etiketleme kullanırlar. Bu tür etiketleme, izleyicinin ürünü pazardaki diğer raflardan ayırt etmesine yardımcı olur. Piyasadaki ürünler için etiketin birkaç kullanımı vardır.
Ürünün ambalajlanmasında etiketleme kullanılmaktadır. Pazarlamada, bir pazarlamacı, gıda maddelerinin bileşenleri hakkında bilgi vermek için bir etiket yenmez ürünler de kullanabilir. Bu, tüketiciler arasında tükettikleri ürün hakkında farkındalığın yayılmasına yardımcı olur ve etiketleme aynı zamanda içeriklerden bahsetmeye de yardımcı olur.
Pazarlamada etiketleme türleri
Pazarlamada çeşitli etiketleme türleri vardır. Kontrol edelim:
Markalı Ürün Etiketleri
Ürünlerin, tanımlamaya yardımcı olması ve şirketin marka oluşturma programlarında önemli bir rol oynaması için markalanması gerekir . Markalı Ürün Etiketleri, o ürüne en uygun şekilde ürün yüzeyine sağlam bir şekilde yapıştırılmalıdır.
İki tür markalı etiket vardır:
• Çıkarılabilir ve
• Yok Çıkarılabilir etiketler
Kalıcı etiketlerde yapıştırma kalıcı olmalı ve etiketin çıkarılması zor ve bir dizi faktöre dayanıklı olmalıdır.
Çıkarılabilir ürün etiketlerinin ise sadece çıkarılması gerekene kadar ürüne yapıştırılması gerekir.
Eko veya Bilgi Etiketleri
Bilgi Etiketleri veya Eko-Etiketler, gıda maddeleri ve hızlı tüketim malları gibi tüketici ürünlerinde kullanılmaktadır. Tüketiciye ürün hakkında bilgi vermek için kullanılırlar. Genellikle bu türler, ilişkili oldukları ürünlere müdahale etmemeleri için çevre dostu maddelerden yapılır.
Diğer Ürün Etiket Çeşitleri
Uzman baskı hizmetleri tarafından düzenli olarak seri olarak üretilen, dünya çapında yaygın olarak kullanılan bir dizi farklı etiket türü vardır.
Ürün etiketleme nedir?
Ürün Etiketleme, pazarlamada önemli bir özelliktir. Müşterilerin ürün hakkında bilgi sahibi olmasını ve içerikler, talimatlar ve kullanımlar dahil olmak üzere gerekli mesajları vermesini sağlayan ürünü pazarlamaya yardımcı olur.
Ürün etiketleme çeşitli ebat, malzeme ve şekillerde yapılabilir. Market raflarında satış noktası teşhiri olarak önemli bir rol oynar. Ayrıca bir ürünün nasıl ele alınacağı veya nasıl imha edileceği hakkında bilgi iletebilirler. Bir ürünün kötüye kullanılmaması için güvenlik nedeniyle etiketlemeyi kullanabilirsiniz. Bu amaçlar için şirketin logosuna veya ticari markasına sahip etiketlemedir. Bütün bunlar, iş dünyasında bir ürün için etiketin farklı kullanım türleridir.
Etiketleme ve paketlemenin önemi
Etiketleme ve ambalaj kullanımının bir diğer temel amacı da ürünü abartmaktır. Bir pazarlamacının ürünü satın almak için izleyicinin dikkatini çekmesi gerekir. Etiketleme ve paketleme, bir ürünü görsel çekiciliğine eklemek için güzelleştirebilmelidir.
Bu, izleyicinin dikkatini bir ürüne anında çekebilir. Çekici tasarlanmış bir etiket aracılığıyla bir müşteride bir ürüne karşı ilgi uyandırabilirsiniz. Çıkartma için kaliteli bir malzeme kullanmak esastır.
Önem:
• İzleyicilerin dikkatini çekmeye yardımcı olduğu için paketleme ve etiketlemenin rolü oldukça önemli hale geldi.
• Etiketleme ve paketleme, pazarlamacılar tarafından potansiyel alıcıları ürünü satın almaya teşvik etmek için kullanılabilir.
• Ambalaj, kolaylık ve bilgi aktarımı için de kullanılır. Paketler ve etiketler, paketin veya ürünün nasıl kullanılacağını, taşınacağını, geri dönüştürüleceğini veya imha edileceğini bildirir.